Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Säg att det inte är bara hemma hos mig ?!

Av riesling - 3 november 2010 19:49


Hur lever vi egentligen? En mycket bisarr men ändå väldigt vanlig syn i mitt hem är följande:

Jag sitter i köket med min laptop (jobbets) och ”ska bara …”

Min 14-åring sitter i sitt rum med sin lilla laptop och chattar med sina kompisar.

Min 8-åring sitter i soffan med familjens laptop och spelar spel.


Ganska tragiskt om man tänker på det. Jag menar, om någon skulle se oss i just de ögonblicken så skulle jag antagligen klassas som Storstockholms mest nonchalanta morsa.

Så det är tur att åtminstone jag själv vet inombords att jag faktiskt umgås med mina barn IRL också …

 
 
Ewa

Ewa

3 november 2010 20:34

Så ser det ut hemma hos oss oxå emellanåt.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

riesling

4 november 2010 07:46

Så bra att det inte bara är jag ...

 
Vikki

Vikki

4 november 2010 06:13

Ni får hålla kontakten med MSN, då behöver du ju inte skrika att maten är klar eller att det är dags att gå till skolan. Min dotter och jag tycker att det fungerar utmärkt, fast det är mest när hon är hos sin pappa...

http://vickileh.bloggagratis.se

riesling

4 november 2010 07:58

Vilket bra tips!! jag skickar MSN när maten är färdig, alltså? Härligt, då slipper vi ju prata med varandra över huvud taget ... ;-)

 
Mija

Mija

4 november 2010 10:38

Det är samma här hemma, jag sitter i klädkammaren där ena datorn står. Sambon sitter i vardagsrummet med sin bärbara, mellansonen i sitt rum med den gamla, stora sonen i sitt rum med sin lilla bärbara...Galet! Jag brukar skämmas när jag tänker på vad bisarrt det måste se ut... :-/

http://assar.bloggplatsen.se

riesling

4 november 2010 12:27

Det är så det ser ut hemma hos oss nuförtiden, alltså?!

 
Sajberlena

Sajberlena

4 november 2010 10:39

Så ser det ut hos oss också! Mellansonen och jag brukar chatta med varandra mellan övervåning och undervåning. (Bad parent).
Vi har haft många diskussioner om det där och jag brukar dra parallellen till när TV kom in i folkhemmet. Då larmade förståsigpåare om att familjeliv skulle vara ett minne blott, vi skulle inte längre umgås och yadayadayada. Idag är det samkvämet runt TV:n man refererar till när man förfasas över datoranvändandet. "Det var så myyyysigt förr, när man var församlade runt TV:n på lördagar och var tillsammans och umgicks!"
När jag bodde hemma hos mina föräldrar pratade vi nog mindre med varandra än jag gör med mina barn, för jag satt instängd på mitt rum och lyssnade på musik... Äh, jag får göra ett inlägg om det här känner jag, det blir en alldeles för lång kommentar annars! ;)

http://sajberlena.bloggplatsen.se

riesling

4 november 2010 12:29

Härligt! Där hade du åsikter! :-)
Var inne och läste ditt inlägg och kan bara konstatera att jag håller med dig. I allt!

 
Sajberlena

Sajberlena

4 november 2010 10:42

Shit, skrev en kommentar men det hände något och jag tror inte den skickades iväg?! Hur som helst blev kommentaren så lång så jag hakar på tråden och skriver ett eget inlägg... Du kan vara helt lugn - det är INTE bara hos dig! ;D

http://sajberlena.bloggplatsen.se

riesling

4 november 2010 12:29

Nädu, den försvann inte. Har den här som du ser. :-)

 
baraenjeppe

baraenjeppe

4 november 2010 15:14

Äsch det låter mer som ni lever i det moderna samhället, inget fel i det.
Det vore ju värre om du kommer på att du sitter och chattar med dig själv ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

4 november 2010 17:56

Oj, ja, jag ska se upp så jag inte börjar chatta med mig själv ... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards