Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

”Ginger dödades - av en städmaskin”

Av riesling - 7 juni 2010 12:02


Läste på nätet en dag och fick se följande nyhet:


”Ginger dödades - av en städmaskin”


Och så var det en bild på en liten Bostonterrier – ni vet den där hundsorten som finns på skokrämsförpackningarna. Jag blev nyfiken och läste vidare.

Detta är givetvis en genomsorglig historia, inte minst för hunden och dess ägare. Däremot så kan jag med min makabra och sjuka fantasi inte låta bli att se det hela som i en humorbildserie framför mig.



Följande står det i artikeln:


”Robert var precis klar med morgonpromenaden med sina två hundar då en städmaskin plötsligt dök upp på gatan. Den sög upp Ginger som dog direkt. Det var ett ögonblicksverk. Plötsligt stod ägaren Robert Machin med två koppel – men bara en hund.”

 

”En städmaskin på gatan i Bronx, New York såg inte den lilla bostonterriern Ginger utan körde för nära den så att hunden sögs in.”


Utan att vara en elak människa – bara morbid och konstig – så började jag fnissa och såg framför mig Michael Palins rollfigur Ken i filmen ”A fish called Wanda” när han trots att vara en sann djurvän råkar ta död på vittnestantens hundar – en i taget – när han i själva verket skulle röja tanten ur vägen.

Det står även i artikeln:


”Han jagade städmaskinen i flera kvarter innan han och hans vänner hann fram.”



Nu vet jag i och för sig inte hur städmaskinen som var med i olyckan ser ut eller hur snabb den var, men alla städmaskiner jag föreställer mig är inte så våldsamt snabba så att jaga den ”i flera kvarter” måste ju betyda att mannen i fråga inte var den snabbaste på gatan.


En jättesorglig – och också riktigt dråplig – historia.


 
 
Katarina

Katarina

7 juni 2010 13:39

Jaaaaa.....det var en minst sagt märklig nyhet. Att en städmaskin kan vara så kraftig i sin sugförmåga! Undrar hur mycket annat som åker med? En och annan uteliggare kanske...........Snacka om städade gator!

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
Terese

Terese

7 juni 2010 14:37

hahah förlåt jag är inte heller en elak människa men jag kunde inte låta bli att skratta(skrattar fortfarande)...ser också massa bilder i mitt inre sen gör det inte saken bättre på vilket vis du framför denna sorgliga historia....nu gapflabb och nästinpå ett hysteriskt sammanbrott...usch stackars hund...

http://teresepettersson.blogspot.com

 
Xecute

Xecute

7 juni 2010 15:43

LOL! Skönt med fler med morbid humor!!!
Mvh Egentligen djurvän :-p

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Mally

Mally

7 juni 2010 16:56

Kan ju erkänna att även jag fnissade lite i all hemlighet när detta lästes...

http://www.mally.bloggagratis.se

 
Havanna

Havanna

7 juni 2010 18:56

Ha ha! Riktigt kul!

http://tankarfraninsidan.blogspot.com

 
Lena

Lena

7 juni 2010 22:55

Fnissa lite? Jag vrider mig av skratt! Det är ju hemskt synd om husse och hund, absolut, men jag kan inte hejda mig... Kan man inte köpa in såna maskiner åt poliskåren, det finns säkert massor av skit vi kan behöva bli av med lite smidigt och elegant!

http://sajberlena.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards