Alla inlägg den 10 maj 2011

Av riesling - 10 maj 2011 22:19


Först och främst: Tack så mycket alla ni fina, rara, fantastiska människor som har varit inne i min blogg och lämnat spår TROTS att jag varit otillgänglig!! Sådant känns som plåster på ett sår, ska ni veta!


Sedan måste jag nog, för att kunna berätta följande, komma med en förklaring om hur jag ser ut eftersom de flesta av er inte känner till det. Jag har det typiskt, nordiska utseendet med blå ögon, mellanblont hår (läs: råttfärg (på svenska) som jag tror att det egentligen är under all färgning och pyssel) samt den där typiskt, bleka hudfärgen som gör att jag i bästa fall blir mörkbeige till färgen på sommaren …


Detta känner jag ju till mycket väl, så jag grundar alltid med brun-utan-sol när våren kommer och det är dags för barbentasäsongen, ni vet den tid när man kan njuta av solen på lunchen.

Så även i år. Jag har ungefär sedan påsk tappert smort in mig med brun-utan-sol enligt anvisningar för att inte släppa ut benen i solljuset när de är så där vintervita och bländande. Jag menar, jag vill ju inte att mina kollegor ska behöva ha solglasögon inomhus för att slippa bländas av mina nästan genomskinligt, blåvita ben …


Resultatet har inte låtit dröja. Mycket nöjt har jag kunnat konstatera att mina ben är ojämförligt mycket snyggare nu än för ett par veckor sedan. Jag vill själv nästan drista mig till att säga att jag skulle kunna utges för att vara ”solkysst” (visst låter det poetiskt?!) och jag tycker att jag är i stort sett brun om benen.


Idag på lunchen rycktes jag hårt och brutalt ur mina drömmar. Jag satt bredvid en kollega ute på terrassen och njöt av solen och kaffet en stund. Denna kollega har varit på semester på Kanarieöarna i februari. (I februari!!!!!) Helt fördomsfullt slänger här fram att fastän hon är från Värmland och väldigt svensk så måste hon ha en invandrad tattare någonstans bakåt i släkten för det räcker att hon tänker ordet sol så blir hon flera nyanser mörkare. Hon blir inte ens röd i solen utan brun direkt! Vad ger ni mig för det?!


Idag när vi satt bredvid varandra med näsorna mot solen och småsnackade lite så slank det plötsligt ur mig ett litet skryt om hur tapper jag varit med brun-utan-sol och att jag nästan känner mig som en sydeuropé om benen. Hon tittade storögt och med hängande haka på mig och mina ben och sträckte fram sitt ben bredvid mitt (vi hade båda kjol). Det var inte roligt!!


Det var i alltså februari hon var på Kanarieöarna och jag har mycket envist använt mig av brun-utan-sol i flera veckor.

Skillnaden på våra ben var skrämmande. Hon hade en mörk, gyllene, brun färg bredvid mitt ben som såg ut att inte ha vistats i solen sedan Jesus gick i kortbyxor ...


Det var inte roligt att se.


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards