Alla inlägg den 27 december 2011

Av riesling - 27 december 2011 15:37


Det har varit jul. Det har det.

Det är skönt att den är över.

Inget år har jag varit så tacksam som detta att 1) julen var så kort tid och att det inte finns så många schemalagda helgdagar enligt kalendern samt att 2) jag inte är ledig i mellandagarna.


Jag tog enligt traditionen och alla oskrivna regler och lagar som finns mina barn i bilen och åkte till mina föräldrar för att fira jul. Vi bor 50 mil från varandra då jag bor i Stockholmsområdet och de bor på Västkusten. Jag hade tagit ledigt den 23 december så då körde vi dit. Den 24:e var vi där och den 25: skjutsades sonen till sin far för att ha jul med honom (det är vartannat år den 24 och vartannat år den 25 julen firas med mamma och pappa). På kvällen den 25:e körde jag och dottern hem till Stockholm igen.


Igår satt jag och dottern i soffan och tryckte 14 avsnitt av Prison Break. En box som hon fick i julklapp. Vi gjorde bara paus för att rusa ut i köket, hämta lite mat och godis  och sedan återvända till soffan för att se mera. Det var ett riktigt soft sätt att avsluta julen på efter att ha dränerats på energi hos mina föräldrar. Jag satt dessutom riktigt fint innesluten i min julklapp, en fleecefilt med ärmar på …


Idag jobbar jag igen.


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards