Alla inlägg den 12 december 2011

Av riesling - 12 december 2011 11:51


Oj, vilken lättnad!


Jag har i en veckas tid slagits mot cyberskurkar. Och nu har jag vunnit!

För en vecka sedan fick jag se på mitt bankkonto på nätet att det hade dragits flera (6 stycken!) poster med pengar från mitt konto till ett spelkonto på Steam där sonen håller på och spelar. Till en summa av 4 500 surt förtjänade och skattade kronor!!!!


Shit, vad arg jag blev! Sonen – som just då var hos sin pappa – blev uppringd och talad om för att han kunde glömma alla julklappar i hela världen fram till vuxen ålder och att hans veckopeng var indragen de närmsta 500 åren!


4 500:- liksom. Nu innan jul!! Jag har i och för sig aldrig 4 500 kronor som bara ligger och inte behövs, men nu innan jul så har jag det då verkligen inte!

Jag var riktigt arg och fick prata med sonens pappa som till slut lugnade ner mig och sa att han skulle prata med sonen i lugn och ro.


Efter någon timme ringde pappan tillbaka och sa att sonen var oskyldig. De hade pratat om det hela och sonen var helt okunnig om hur man tar pengar till kontot.

Då blev jag iskall. Det var ju ännu värre! Det betyder att någon har hackat kontot och att jag verkligen inte hade någon som helst kontroll! Någon har hackat sonens spelkonto och den vägen hackat sig vidare in till mitt kontokortsnummer och sedan tagit pengar där. Fan …


Jag har sedan dess mejlat med Steam fram och tillbaka, de har spärrat spelkontot, gjort en undersökning och hittat transaktionerna som de kan se är bedrägerier och nu har jag fått reda på att jag kommer att få mina pengar tillbaka! Det kommer från inatt att ta 3-5 bankdagar, men pengarna kommer att komma tillbaka!!


Nu är det snart jul, igen!


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards