Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Jag har hamnat i träsket ...

Av riesling - 18 maj 2011 22:37


Jag måste bekänna.


Jag har blivit beroende. Jag sitter på jobbet och längtar och väntar till jag kommer hem och kan ägna mig åt mitt igen. Jag har hållit på i flera veckor nu och det blir bara värre efter hand, känns det som.


Vad är då min ”drog”? Jo, jag spelar spel på en gratissida. Men inte vilket spel som helst! Nä, det duger inte. Jag har provat massor, massor av olika slags spel och inte riktigt kunna fastna i det. Men det som heter Bollkanon är helt förrädiskt och förförande.


Det är förtrollande, helt enkelt. Det är så lätt att ”Bara en enda gång till …”. Jag har kommit dithän att jag spelar Bubble Hit/ Bubble Shooter i timmar varje dag. Jag försummar annat såsom att vattna min paprikaodling eller fixa disken efter middagen för att kunna frossa i mitt beroende.


Jag ser bollar skjutas iväg för att tömma spelfältet och ge mig poäng medan jag fyller i excel-filer på jobbet, jag beräknar vinklar för att träffa rätt boll i huvudet medan jag lagar mat och jag drömmer om runda bollar som rasar av spelfältet på nätterna. Jag sitter och spelar Bollkanon tills jag känner hur ögonen svider och hör hur magen morrar av hunger.


Det finns en känsla av igenkänning i det hela:

Det är Tetristräsket igen …


 
 
Mally

Mally

19 maj 2011 15:11

Min drog heter Mahjong och finns på www.spel.se.
LIVSFARLIGT!

http://www.mally.bloggagratis.se

riesling

19 maj 2011 22:06

Jag vet!!! FULLKOMLIGT livsfarligt, är det!!!!

 
Vikki

Vikki

21 maj 2011 07:31

Nääääj, jag hade glömt Bubble Shooter...
Livet stannar av pga "bara en gång till"

http://vickileh.bloggagratis.se/

riesling

22 maj 2011 22:46

Precis ...

 
Ellen

Ellen

22 maj 2011 19:23

Det där kännar ja igen så väl...

Är oxå sån som kan fastna i spel...som att skjuta bollar eller att matcha 3 lika eller fler...kan sitta i flera timmar o spela dessa egentligen värdelösa spelen men som man tyvärr har blivit beroende av..

Säger som du....bara en gång till...fast en gång till blir det ju aldrig utan 10-20-30 ggr till..

Man är liksom i klorna på speldjävulen..men tackar mig själv att ja håller mig till gratisspelen o där inga pengar ska satsas..

http://jagochlivet.bloggagratis.se

riesling

22 maj 2011 22:29

Himla tur att det inte handlar om pengar!

 
jeppen

jeppen

26 maj 2011 20:01

själv har jag hamnat i king.com träsket....speciellt spelet "keyword"...slå 80.000 om du kan ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

27 maj 2011 12:38

Finns det bubblor att skjuta iväg?? Annars kan det kvitta ...

 
Ingen bild

Catten

21 juni 2011 18:19

Prova att spela "Sushi Cat" på jesper.nu http://jesper.nu/spel/ovrigt/12420-sushi_cat/

Det är inte aaaaalls beroendeframkallande - nähäää då, inte ett endaste dugg....

*tassar ut och hoppas ha lämnat över till någon annan ;-)*

riesling

22 juni 2011 22:18

*sitter och är irriterad på Catten som fått mig att spela Sushi Cat i flera timmar när jag borde gjort annat ...*

(Fast det är löjligt fängslande ...)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards