Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Är ni pryda ska ni inte läsa detta.

Av riesling - 17 maj 2011 09:11


Nu kommer ett sånt där utlämnande inlägg (där jag är glad att de flesta av er inte vet vem jag är …).


Eftersom jag är supersingel så kan jag hålla på och pyssla lite bäst jag vill själv, hemma. Så igår ställde jag mig i duschen och plötsligt fick jag ett infall: Det var allt längesedan jag rakade musen ...!!! Ja, det var det, det ska jag minsann göra.


Jag tog fram ladyshaven och började lite fint längst ut i ljumskarna. Jag rakade och rakade och det blev finare och finare. Jag tog lite till och jag rakade ännu mer. Det blev bara mindre och mindre kvar och jag tänkte: Äh, vafan, jag tar bort det helt! Det kan ju vara skönt nu till sommaren med lite luft och vind i musen nu när det blir varmt …


Så blev jag klar, klev ur duschen och började torka mig. Ni vet hur man står i badrummet, framför helkroppsspegeln och torkar sig medan man drar in magen och ställer sig i fördelaktiga vinklar för att se hur man ser ut naken …??!


Plötsligt fick jag se! Kvinnan i spegeln framför mig hade en renrakad mus – men vafan hade hon mer?  Hon hade en fettvalk på musen!!!!

Jag blev förfärad och glodde rakt neråt min egen mus – jo, det var min mus som hade en fettvalk!!!


Här kommer några undringar från mig: Är jag sååå himla gammal så att till och med musen börjar hänga neråt marken?! Eller är jag så himla tjock så jag har fått fettvalk på musen?!? Är det detta som kallas för bullfi***?!?!


Nu är busken på utväxt igen för att dölja valken.


 
 
FiloZophie

FiloZophie

17 maj 2011 10:15

Men goaste gumman, jag skrattade så jag tjöt när jag läste ditt inlägg... Jag har alvarligt talat ingen aning om man kan eller ska ha fettvalkar på musen men har man det så har man. Var go och glad att du har en frisk mus och se det inte som att din mus är fet se det som att den är överviktig...
Alltså inte överviktig utan den är ÖVERviktig... och så viktiga är det ju inte alla som är eller hur ;D
Bamsekram

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

riesling

17 maj 2011 10:43

Ahaa ... Är det SÅ det är?!!
Så har jag inte tänkt på det förut men ska genast börja göra. :-D


(Tack för att du såg humorn i det.)

 
rebecka

rebecka

17 maj 2011 18:54

Hahah jag tyckte också detta inlägget var himla roligt ;P det är sånt här som är kul att läsa, tycker folk är så deppiga här ibland, det är synd. Men iallafall jag tror dock inte det är något att bry sig så mycket om, det är kanske inte alla som har det, kan du skryta om :D

http://linkbyz.bloggplatsen.se

riesling

17 maj 2011 21:45

Tack så mycket! *superglad*
Jag håller med dig om att det är allt för ofta som människor fokuserar på det som är negativt istället för det som är positivt - jag försöker förändra det jag kan av det ...

 
Ingen bild

http://frujossan.bloggplatsen.se

17 maj 2011 19:43

men herre gud det är detta som kallad för bullf***a det var bara för bra, skrattade

riesling

17 maj 2011 21:46

Vad bra för det var meningen :-)

 
Marie

Marie

17 maj 2011 20:39

Gud vilken underbart bra blogg!
Underhållande, ska defintivt följas :)

http://maarey.bloggplatsen.se

riesling

17 maj 2011 21:50

Tack ska du ha! Det får du mer än gärna göra!
*myser nöjt*

 
Ingen bild

Eva N

17 maj 2011 21:12

Hahahahaha, skrattade gott när jag läste. Har tyvärr inga bra svar, men underhållande läsning var det. KUL att du har börjat skriva igen, jag har saknat dina inlägg & din humor :-)

riesling

17 maj 2011 21:56

Tack ... wow ... oj ...
Du gillar mitt sätt och skriva och har saknat mig ...
*måste sätta mig eftersom jag blev helt förvånad och yr av glädje*
DET värmde ska du veta!!!! :-)

 
F

F

20 maj 2011 21:40

haha underbart!

http://dagligdags.blogg.se

riesling

22 maj 2011 22:47

:-D

 
Vikki

Vikki

21 maj 2011 07:39

Wow, du upphör aldrig förvåna, roa eller upplysa!

http://vickileh.bloggagratis.se

riesling

22 maj 2011 22:46

Hehehe, bra. Då kan jag ju skriva det på min CV.

 
jeppen

jeppen

26 maj 2011 20:04

varför raka musen?
Kvinnors musar skola icke vara rakade /jesajha 3:12/

Kanske skulle man raka sig själv därnere helt, hmmm...skulle nog dyka upp valkar där oxå kan jag tro ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards