Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Oktoberfest!!

Av riesling - 11 oktober 2010 15:22


Hoj hoj hoj …(för att citera en berömd Astrid-figur med propeller på ryggen)


Den helgen som just varit har inte varit att leka med. Ni vet att jag hade lajbans i torsdags när jag var bjuden på en middag med chilenska handelskammaren? En riktigt korrekt tillställning när Chile skulle promotas i Sverige med chilensk mat (sittande tre-rätters middag), chilenska viner och chilenskt dansuppträde – där jag och några andra efter middagen gick vidare på byn och hade en riktig helafton …

På fredag var jag bakis som ett ägg men, ni vet – Kung på natten, Kung på dagen, det var bara att vika in skägget, sitta på jobbet och gilla läget. (Mycket kaffe gick det åt den dagen …)


Jag kom vid halv fem på em/kvällen och kände mig nästan frisk igen. Duschade och gjorde mig i ordning för nästa begivenhet. Jag skulle på en privat Oktoberfest! Mit knödel, bratwurst, sauerkraut, lederhosen, Gretl-klänningar, apfelstrudel – Ja,  scheisse grosse festung!! Zu seind oder nicht seind, das ist die frage, liksom … Jag hade lolitablus, lånade lederhosen, knästrumpor och kängor.


Jösses vad kul det var! Jag hade blivit bjuden av några jag inte kände så mycket men har träffat genom gemensamma bekanta. Så jag kom dit och det var ungefär 50 helt nya människor för mig förutom de två som jag kände sedan innan. Så det var bara att skaka hand sig runt och säga något finurligt till var och en. Alla var supertrevliga och vänligt inställda och det där stockholmska översittandet fanns inte och alla hade ansträngt sig och klätt ut sig till Oktoberfest i Bayern och jag kände under kvällen att jag blev kär i dem allihop och önskade att jag kunde ta med mig dem hem för att ha dem i mina byrålådor hemma! Jag hade det så bra! Fick så många nya intryck, mådde så bra, hittade så många nya, bra, konstiga, fantastiska människor och det kändes i hela kroppen att: Jag vill inte gå hem!


Jag kom hem vid 12-snåret mitt på dagen nästa dag …


 
 
baraenjeppe

baraenjeppe

11 oktober 2010 16:00

lät ju som du hade det jävligt kul!! skönt att höra..! längtar till att mitt skit är klart så jag kan festa ...jag har ju endel att ta igen, då jag senaste veckorna inte kunnat dricka alls ;)....så nästa helg blir jag farlig!
Igen, kul att du träffade en massa roliga människor, det är dig väl unnat!

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

12 oktober 2010 09:20

Ja, det var kul - nu vill jag själv ordna en egen rolig fest med något tema! Tusen och en natt? 20-talet? White trash? Black and White? ... Jag känner att det finns inga gränser här ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards