Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Jag dejtade ...

Av riesling - 26 september 2011 12:16


Usch …


För några dagar sedan gjorde jag en sak som jag inte är helt bekväm med. Jag var på date.

(Alltså, jag har börjat dejta. Jättekonstigt …)


Mannen jag träffade för några dagar sedan genomgick en väldigt noggrann, petig och sträng kontroll i mitt huvud. (Han hade det verkligen inte lätt på insidan av mitt huvud.) Jag synade honom kritiskt uppifrån och ner. Och upp igen. Och ner igen …


Han hade bra skor, snygga kvalitetsskor som tyder på medvetenhet utan att vara snobbig. Hans glasögon var okej. Han hade skjorta med stickad tröja utanpå. Skjortan var orange och det är väl en av de färger som gäller i höst så det verkar ju lite grand som om han bryr sig lagom mycket om sitt utseende.


Han pratade gotländska vilket är förbaskat charmigt men hade vissa nästan som nasala ljud för sig så det verkade ju konstigt. Han var lång och smal vilket är en grundförutsättning för att ens komma på fråga men han hade även kvinnligt spensliga handleder. Är han vek …?


Hans kroppsspråk var bra, hans röstläge var bra, han lyssnade uppmärksamt och intresserat. Han hade fina tänder, lite väl buskiga ögonbryn, rakat huvud som var lite väl blankt (kan man avhjälpa sådant?) Han tog mina skämt lite för allvarligt och han fnissade lite för snällt och artigt åt mina skämt. Jag hade hoppats på att han skulle vara lite mer cynisk och hugga tillbaka eftersom jag skämtar rått och obarmhärtig. (Är han lätt att köra över så att han viker ner sig när jag blir påstridig?! Det vore inte bra …)


Han verkade allmänbildad och stabil (skild sedan 4 år efter ett 20 år lång äktenskap …) och hade två döttrar som var 18 och 16 år som bor varannan vecka hos honom. Det var inget konstigt att prata med honom, det blev aldrig pinsamt tyst och tiden rusade.


Han har sedan dess både mejlat och sms:at och tackat och sagt att det var trevligt och att han vill ses igen. Han undrar om vi inte kan träffas och ta ett glas vin.


Hur ska jag göra …


 
 
Mally

Mally

26 september 2011 19:51

GÅ!

http://www.mally.bloggagratis.se

riesling

27 september 2011 21:27

Tack. Det är kanske så enkelt? Bra där.

 
Ingen bild

Eva N

26 september 2011 20:37

Haha, jag som trodde att jag var kräsen ;-) Det kan jag nästan släppa nu känner jag efter att ha läst om hur du synade honom :-)
Jga tycker att du ska träffa honom igen om du kände ett "kanske" och att han var trevlig & kul att umgås med!

riesling

27 september 2011 21:31

Jag vet, jag vet ...
Mina vänner säger att jag är på tok för kräsen. Men jag kan inte tycka annat än att jag inte ska behöva nöja mig med något mindre än Bra ...
Fast visst, jag ska väl ge stackarn en chans kanske ... ;-)

 
filoZophie

filoZophie

26 september 2011 22:07

Men hallå... Bruden... Just go with the flow... eller som Nike säger Just do it. Ta ett par glas vin med killen, se om han har några skelett i garderoben eller faktiskt bara är... trevlig... Vem vet, han kanske är mannen du kommer tillbringa resten av ditt liv med... Men även om han inte är det så ha i alla fall kul under tiden. Break a leg ;)
Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

riesling

27 september 2011 21:38

"Brudar och Brödrostar"
Jag börjar inse att ni kan ha rätt. Jag ska ge killen en chans att vara trevlig över ett glas vin. Jag behöver inte vara så kategorisk och fördömande som jag är. Slappna av lite. Släppa ner håret och "go irie" ...
Jag fattar. Jag ska bättra mig.

 
Vikki

Vikki

27 september 2011 13:51

Verkar konstigt att du undrar hur du ska göra? Testa att träffa honom en gång till eller så ska ni bara vara vänner, fast han var trevlig (tar förgivet att du bara har otrevliga vänner).

http://vickileh.bloggagratis.se

riesling

27 september 2011 21:47

Jag börjar inse att jag verkar konstig. Jag ska inte göra det, som faktiskt bokstavligen är ett glas vin med en man som är trevlig, till något större och konstigare än det är.
Kan det vara så att jag varit singel för länge ..?! Jag verkar inte fatta hur det funkar att dejta ;-)
Tur att jag har bl.a dig som ruskar om mig och får mig att inse hur jäsiken trög jag är!

 
Vikki

Vikki

27 september 2011 13:58

Efter att ha fortsatt läsa... Varför lura den stackars mannen, du är ju redan upptagen av din dator! Eller pröva att sätta en kartong på hans huvud och ett tangentbord framför honom, så kanske det hettar till?

http://vickileh.bloggagratis.se

riesling

27 september 2011 21:49

Hahaha!!!!
Ja, jag har ju min dator. Vad ska jag med honom till...?!
*fnissar vidare*

 
Ellen

Ellen

28 september 2011 11:01

Håller verkligen med de andra....GÅ..ge honom en chans till..

Första intrycket är ju jätteviktigt men felet på oss människor är att vi "dömer" folk för snabbt just pga av det yttre..de kanske har fel sorts skor...håret ligger fel...fel färg på slipsen.. pratar fort, långsamt eller vad det nu kan va..

Vi är experter på att "hitta fel" om vi måste....
men ja tror det är mer ett försvar mot oss själva....att vi ska framstå som nåt bättre..

O speciellt du som har varit singel så pass länge har ju vant dig med ett liv där du står i centrum
du behöver ju inte ta hänsyn till nån annan (ja bortsett från dina barn då men nu syftar ja i förhållande)..du kan komma o gå när du vill...göra vad du vill med vem du vill osv...

Tror du är rädd för att förlora din frihet om du släpper in nån annan i ditt liv...därav så hittar du dessa "små felen" istället för att se förbi dem o kanske inse att detta kanske kan vara mannen i ditt liv...ingen är ju felfri...alla har vi våra defekter...

Nu menar ja inte att man ska ta den första bästa (vilket ja tror..nästan vet utifrån vad ja har läst att det skulle du då ALDRIG göra) men man måste låta dem få chansen att visa vem de egentligen är trots att de har fel färg på skjortan, håret är för välkammat eller vad det nu kan va...

Kanske han inte är din typ trots allt men då har du i alla fall gett honom en ärlig chans att få visa vem han är...

Lycka till o hoppas du finner den "rätte"...

http://jagochlivet.bloggagratis.se

riesling

29 september 2011 16:19

Du är klok som en bok.
Jag är överbevisad ... :-)

 
Mally

Mally

28 september 2011 21:37

Ja, precis så enkelt är det. Finns ingenting som säger att du binder upp dig för giftermål, villa, volvo och vovve bara för att du går på en andra dejt med honom. HAVE FUN och skulle det någon gång på vägen visa sig att "näää...det här va inget för mig" så har du i allafall haft jäkligt trevligt under resans gång.

http://www.mally.bloggagratis.se

riesling

29 september 2011 16:20

Mmm, det är så enkelt alltså.
Jag ska minsann göra som du (och alla andra) råder mig till.
Jag ska ta ett glas vin med mannen.
Återkommer med rapport efteråt ... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards