Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Det händer grejjer!

Av riesling - 16 juni 2011 15:47


Fasen, tiden går i livet och plötsligt har det dundrat förbi en vecka eller två igen. Det händer grejjer!


Vi flyttar på jobbet och det har av naturliga skäl varit en del stök kring det. Jag som dels har jobbat (alldeles för?) många år på samma arbetsplats har samlat på mig saker, dels så tillhör jag den där osäkra, gamla, teknikfientliga stenåldersbefolkningen som gillar att ta en papperskopia att ha som backup eftersom jag inte begriper mig på teknik. Den känns så nyckfull och som om den plötsligt ska tappa bort mina dokument.


Med andra ord fanns det skåpvis och hyllmetrar med pärmar och mappar och dokumentsamlare som innehöll saker jag inte ens kom ihåg att jag har vetat. (Vilket nästan fick mig att spara vidare på det eftersom jag helt uppenbart behövde det …?) Men jag tog hänsyn till mina begränsningar, nödvändigheten av materialet i mitt dagliga jobb, internet med google och allt annat liknande samt frekvensen med vilken jag läser och bläddrar i materialet och det hela slutade med att jag numera får plats i ett skåp. Ett enda!! S å  j ä k l a  s k ö n t !


Dessutom flyttar vi från lokaler som ligger i ett industriområde som på kvällar, nätter och helger håller på med mycket bakluckeförsäljning av precis allt som finns här i världen. Ett område som är ett Mecka för människor med en faiblesse för lastbilar och långtradare då det kryllar av dem. Det ligger en Thaikiosk i området och så finns det en liten (ganska usel om man ska vara ärlig) lunchrestaurang, i övrigt så hänvisas vi till medhavda lunchboxar.


Nu ska vi sitta i ett stort centrum där det kryllar av affärer och restauranger. Jag kan välja på i stort sett vad jag är sugen på just för dagen till lunch och kan varva med lunchlådor när jag känner mig fattig. Jag känner hur det liksom pirrar i mig och rycker i min plånboksarm och jag kan knappt bärga mig tills vi kommer dit så jag kan börja drälla runt på reor under mina luncher …


 
 
FiloZophie

FiloZophie

17 juni 2011 14:48

Välkommen tillbaka, du har varit saknad :) Vi får väl hoppas att alla de där nya och braiga restaurangerna inte får ringarna runt magen att uppstå alt. bli flera ;P Det blir nämligen så ibland, jag vet och kämpar febrilt med de där extra kilona som smög sig på på mitt förra jobb XD Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

riesling

17 juni 2011 20:57

Tack! Vad gulligt av dig.
Jo, jag ska noga se upp för de där extra bullarna och goda grejerna som blir så behändigt att "bara" gå ner en våning och köpa lite snabbt ...
Har dessutom redan rekat centrumet för vad som finns och inte samt snappat upp lite löst om när det blir skorea nu i sommar ... :-D

 
sajberlena

sajberlena

18 juni 2011 21:59

Hm... Jag trodde du hade hittat en karl... Men vad är en karl jmf med shopping, lunchalternativ och reor!! ;D

Hoppas du har flextid och möjlighet till långa luncher!

http://www.sajberlena.bloggplatsen.se

riesling

21 juni 2011 17:23

Nix, ingen karl. Det finns ingen som vill ha mig ;-D

Japp, jag har tur och kan vara flexibel med min arbetstid så det kommer nog att bli några reor här framöver ...

 
FiloZophie

FiloZophie

20 juni 2011 08:29

Ja, skorea är mycket bra, dessutom går de ju inte att äta;P
Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

riesling

21 juni 2011 17:23

Skor is Da Shit!!

 
FiloZophie

FiloZophie

20 juni 2011 21:52

Award till dig finns att hämta på min blogg. Sätt igång nu då;P
Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

riesling

21 juni 2011 17:26

Tack!!
Den ska jag hämta och genomföra! Kul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards