Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Lyxfällan

Av riesling - 4 november 2010 22:16



Vad är det som gör att jag är så förfärligt äckelfascinerad av "Lyxfällan" på TV? Jag gillar verkligen att titta på det och förfasas. Jag myser till det med en kopp te och tända ljus och kurar ihop mig i soffan i väntan på att det ska börja. Lite förväntansfull, nästan.

Varför beter jag mig på det sjuka sättet? Är det för att jag själv blir så enormt präktig och skötsam i jämförelse? Är det för att jag ska kunna känna mig bättre och mer strukturerad? Är det för att jag blir så lättad att det alltid slutar bra? Är det för att jag är så tacksam att jag inte finns hos Fogden? Fler tips ...!?

 
 
mally

mally

4 november 2010 23:02

För att få känna dig lite lite bättre än andra. människan delar alltid in i "vi och dom" och gör allt för att minska den andra gruppens staus och styrka. hänger i från när vi var djur och är grunden till mobbing, krig och sånna trevligheter som rasism.

http://www.mally.bloggagratis.se

riesling

5 november 2010 10:16

Jovisst är det så. Människan är ett flockdjur som är stenhård i sin gallring om vem som ska passa in i flocken så att den inte försvagas. Absolut!
Men jag gillar tanken på att vi försöker ställa oss över de drifterna och att göra vad vi kan för att vara lite mer accepterande i dagens samhälle. Så du har nog rätt i det att det är de drifterna inom mig som jag frossar i att bejaka under den timmen i veckan ...

 
susanna55

susanna55

5 november 2010 18:25

Nejmen!!! Har vi samma gener??? Jag gör precis likadant!!!! Sist tog jag en Irish coffe, då blev det dubbelt så underhållande! Nej jag tror att det beror på att det är så mycket skit på TV, så vid en jämförelse blir detta rent av underhållande. Men det är ju så skönt att se att det finns människor som är dummare än en själv, så det här är rena terapin. Bästa avsnittet var när en utbildad ekonom, arbetslös och allt som inte kan sköta sin egen ekonomi, går ut och söker jobb. Tänk om arbetsgivaren sedan sitter och tittar, för hon fick ju jobb,,,,som ekonom.

http://susanna55.bloggplatsen.se

riesling

7 november 2010 14:09

Hahahahaha!!! Det är irish coffee jag ska ta alltså?! Jättekul att höra att det är fler än jag som beter sig så :-)
(Jag undrar vad hennes arbetsgivare sa??)

 
filozophie

filozophie

6 november 2010 17:12

Ungefär som när jag bänkar mig framför Biggest Looser med en påse chip, lite cola och en liten påse neverstop;)
Kram och trevlig helg damen:D

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

riesling

7 november 2010 14:12

Ja, det är väl samma sak vi gör.
Tack för helgönskningen! Detsamma till dig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards