Alla inlägg den 16 februari 2012

Av riesling - 16 februari 2012 18:03


Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.


Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle komma ut maskinen. Blicken vandrade lite löst runt på hyllan och fastnade på de där kopparna som jag sett så många gånger förr. De som jag, utan att ha studerat dem närmare, antagit hade något slags växtbotanik målat på sig. Det är ganska dyra samlarkoppar från ett kaffemärke som vi har sålt förr så det är provexemplar som blivit kvar hos oss och de har stått bland det övriga porslinet under några år.


Just vid det här tillfället tänkte jag att jag skulle studera kopparna lite mer noggrant för att se vad för växter det skulle kunna vara som var avbildade?


Döm om min förvåning när jag identifierade människans matsmältningssystem respektive urinsystem …


     


     


Skulle ni vilja dricka kaffe ur de kopparna?!?


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Skapa flashcards