Alla inlägg den 13 februari 2012

Av riesling - 13 februari 2012 19:06


Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??


Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldrig har slängt en sak i sitt liv! Det ligger högar, berg och drivor därinne av kläder, skor, väskor, skolböcker, hudkrämer, mer kläder, smink, plastpåsar, gamla plåster och fotbollslindor, ännu mera kläder, nyinköpta småprylar som fortfarande ligger i sina påsar, paket med bindor (oanvända – nån jäkla gräns finns det väl …), pennor och sudd, gamla använda muggar och glas, ännu ännu mer kläder, fotbollsutrustning, kattleksaker – ja, det som inte finns därinne är jag ytterst tveksam till om det alls finns ...


Hon har dessutom mage att komma och gnälla att det vore dags att jag tvättade snart ...


- Ja, du min lilla vän. Tvättkorgen är tom så det blir inget med det, svarar hennes mamma kallt.


- Men jag har inget rent att ta på mig, svarar det stackars barnet som måste gå omkring naket eftersom mamman inte tar hand om sitt barn ...


- Nähä, svarar mamman fortfarande lika iskallt, och var i hela världen ligger de smutsiga kläderna då? I tvättkorgen där de blir tvättade? Nixpix, för den är tom. De ligger i högar, berg och drivor inne i ditt rum …


Sen pratar hon inte med mig under resten av dagen …





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards