Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Plötsligt hade jag hamnat 10 år bakåt i tiden!

Av riesling - 24 oktober 2011 15:50


Jag är medlem i en champagneklubb. Den har bl.a öppet varje fredag så man kan gå dit och dricka champagne per glas och prova olika sorter och få möjlighet att prata lite nördigt med andra vinintresserade samt berika sig lite. Det är lagom komplicerat och ostelt. Man kan drälla dit, visa sitt medlemskort och sen bara hänga. Och så då dricka champagne, vilket inte gör ont …


I fredags när jag var där så träffade jag en arbetskamrat från förr. Det är nog 12 år sedan vi jobbade ihop och då jobbade vi båda två i Systembolagets vinbutik i Stockholm (den som fanns på GrevTuregatan förr i tiden). Det var alltså egentligen inget märkligt att han skulle vara där och sörpla champagne på champagneklubben eftersom även han har ett genuint vinintresse.


Jag tjoade till tvärs över disken när jag fick se honom och när han hade blinkat till en gång och förstått vem jag var så var hans hälsningsfras till mig: ”Du har färgat håret sedan sist.”

Jo, kände jag, han var sig lik.Jag morsade på honom och även om vi då inte har setts på 11 år så kändes det som om vi tog vid där vi slutade sist. Han är så superskön! Han och jag har alltid kommit riktigt bra överrens och haft fantastiskt roligt ihop. Han har en väldigt speciell humor som passar mig som en smäck och han står för vem han är och han tar ingen skit (Grynet, ni vet?) och han säger alltid vad han tycker vilket jag finner vara totalfantastiskt!! Jag har lite grand funderat över honom då och då under det senaste tiotalet år och funderat över vart han tog vägen. Och så satt han plötsligt framför mig!


Vi satt och pratade några timmar och hade löjligt trevligt. Bland annat så hade han märket Baddaren på kavajslaget. Ni vet det där märket man kan ta i simskolan när man vågar doppa huvudet samt kan koka kaffe …?! Det märket hade han på kavajen. Detta var jag tvungen att påtala och då sa han att det hade han för att han hade varit i Frankrike för några veckor sedan. Han åkte till Frankrike med en groda på kavajen … Men förstod fransmännen hur roligt det var att du hade en groda på kavajen när du var där? undrade jag. Nä, men jag tyckte att det var roligt, sa han.


Nu har vi bytt telefonnummer och kommer att ses igen. Hoppas jag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Skapa flashcards