Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Många väskor? Jag??

Av riesling - 19 augusti 2010 15:27


Jag fick storhetsvansinne igår kväll och skulle städa ur två garderober. Det regnade ju bara ute så jag tyckte det var en lämplig syssla. Det ena är en sådan där garderob som jag trycker in allt jag inte vet var det ska ligga någonstans. Ni vet vad jag menar? Den garderoben var knôkfull.


Längst ner i garderoben brukar jag trycka in mina väskor. Till historien hör att jag gillar väskor ganska rejält och det finns även en flyttkartong i källaren som är smällfull med väskor (de ligger i varandra för att få plats).


Alltnog, jag började gräva ut mina väskor och när de hamnade på golvet i en hög så tittade jag förvånat på den. Högen var nästan lika stor som halva garderoben var hög – hur hade de fått plats i garderoben på utrymmet längt ner?? Vad kan det vara för väskor jag hade där egentligen?! Jag började krafsa igenom mina väskor och blev alldeles stormförtjust!!

Det fanns väskor där som jag hade glömt att jag hade! Precis såna väskor som jag gillar, ju! Såna som jag vill ha och jättegärna vill köpa. Åhhh, jag började drömma om att kunna köpa och ha precis såna väskor. Tänk om jag kunde köpa dem?

Tänkte jag.

Sen insåg jag: Men – jag har ju såna väskor! De ligger mitt framför mig och är mina!!


(Inte har jag för många väskor, inte …)


 
 
Mija

Mija

19 augusti 2010 15:43

Haha, du är ju underbar med dina knasiga och bra inlägg!
Kraam!!

http://assar.bloggplatsen.se

riesling

19 augusti 2010 15:53

Tack!! *superglad och stolt som en tupp*

 
Vickan

Vickan

19 augusti 2010 19:53

Ha ha ja jag är själv väsk och skotokig. Min man brukar säga att jag skulle kunna starta en affär som säljer väskor och skor och bara andvända mina egna som försäljningsföremål : ) Hmm jag kanske också skulle dra fram alla väskor ur min garderob och titta vad som finns. Jag har också typ en halv garderob full. Ha ha.

http://annehlie.bloggplatsen.se

riesling

19 augusti 2010 20:52

Du kommer att göra fynd - jag lovar dig!!

 
Lena

Lena

20 augusti 2010 07:25

*skratt*
Städade ur mina garderober igår, det hängde massor av kläder där som jag trodde jag kunde ha :-)
Nu finns plats för ny höstgarderob ...

http://klarabella.bloggplatsen.se

riesling

20 augusti 2010 08:09

Vad härligt! Då "måste" du köpa nya kläder!! Din "stackare" ... :-D

 
jeppehegersten

jeppehegersten

20 augusti 2010 11:54

Men vad har du I väskorna?...har alltid förundrats över Kvinnors fetich till väskor, men ännu mer...vad har ni i väskorna? ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

20 augusti 2010 12:45

I väldigt många av mina väskor ligger det andra väskor :-D , annars är det väl (tittade snabbt efter) det gamla vanliga; plånbok, cerat, moboltelefon, passerkort till jobbet, gamla kvitton, fotcreme, legobitar (sonens), halstabletter, kamera, laddare till telefonen, informationsbroschyr om pension (från banken jag var på för några dagar sedan), min nyckelknippa, USB-minne med min blivande roman på, huvudvärkstabletter ...ja, inte så mycket, helt enkelt ... :-D

 
Vivi

Vivi

20 augusti 2010 16:16

Hi hi ...jag är likadan med skor !

http://www.missvivis.se

 
susanna55

susanna55

20 augusti 2010 20:05

Haha, typiskt!! Nu fick jag lust att ge dig en kram, så nu får du det!!!!!

http://susanna55.bloggplatsen.se

riesling

24 augusti 2010 14:16

Tusen tack!! Det värmer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards