Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Projekt om riklig mens

Av riesling - 11 maj 2010 13:31


Jag har en kollega på jobbet vars fru är med i ett projekt på ett av Stockholms större sjukhus. Där håller de på med ett forskningsarbete om kvinnor med riklig menstruation. Uppenbarligen har min kollegas fru det.


Vad hon däremot inte har är körkort. Så när hon en gång per månad har sparat sina mensskydd i särskilda behållare och ska forsla dem till sjukhuset så ställer hennes genomsnälle, äkta man upp och kör dessa till sjukhuset åt henne.


Nu för ett litet tag sedan var det dags igen och då började min morbida hjärna formulera bildserier i huvudet: Ser framför mig att min kollega med bilen full av lådor som är fulla av gamla, använda mensskydd (från en kvinna med riklig mens) hamnar i en bilolycka av något slag. Och att polisen kommer? Tänk vilka underliga funderingar de skulle kunna få ...



Det känns som om det i det läget inte spelar någon större roll vad min kollega skulle försöka att förklara sig med. Han skulle nog klassas som ett smärre pervo i vilket fall:


- Jag är på väg till sjukhuset.

- Det är inte blod, det är mens …

- Blodet har inget med olyckan att göra.

- De är inte mina, de är min frus!

- Jag bara kör dem åt henne …


Jag kan bara gissa vad vad polisen skulle tänka om min kollega??!

 
 
susanna55

susanna55

12 maj 2010 09:20

Här har du en till som skulle kunnat ställa upp i den forskningen, haha!
Tack för att jag fått dig som läsare, uppskattar dina kommentarer MYCKET!
kram

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

12 maj 2010 17:49

Hahahahahahahahahaha! Ja det slår 70-talets "du måste ha rena underkläder ifall du blir skadad och måste till sjukhus"-uppfostran med hästlängder!!!

http://aretsmama.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

17 maj 2010 22:50

Men guuuuuuud vad roligt!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Skapa flashcards